-Банківська виписка

-Банківська виписка

Система надає користувачеві можливість завантажити платіжні доручення за рахунками компаній. Основним елементом розділу є таблиця, що дає можливість переглядати завантажені платіжні доручення за вибраний період.

Основний сценарій — система самостійно завантажує платіжні інструкції шляхом інтеграції з автоклієнтом банка чи через API. На момент написання інструкції працює інтеграція з «ПриватБанком» і «ПУМБ». Список банків дедалі розширюватиметься, актуальний перелік доступних інтеграцій можна переглянути в розділі «Інтеграції» на сторінці «Банки». Якщо не знайшли потрібного банка, напишіть нам: ми додаємо інтеграції за запитами клієнтів.

У розділі «Інтеграція» на сторінці «Банки» здійснюється налаштування інтеграції за рахунками компанії. Треба вказати параметри доступу (залежать від банку), рахунок, за яким завантажуватимуться платіжні інструкції, періодичність оновлення платежів і параметри для автоматичного рознесення додаткових полів платіжної інструкції за замовчуванням. Під час завантаження платежів система перевіряє платіжні доручення на унікальність (за параметрами «дата», «номер», «сума») і завантажує лише нові платіжні доручення.

Система розносить дані, що є в платіжній інструкції, а параметри нижче заповнює згідно з додатковими налаштуваннями.

  • Тип операцій — правило за договором з контрагентом, правило за рахунком в інтеграції, загальне правило.
  • Рух коштів — правило за контрагентом, правило за рахунком в інтеграції, загальне правило.
  • Договір — система читає призначення, шукає номер або підтягує основний договір контрагента.
  • Комісія за еквайринг — система читає призначення платежу, шукає слово «комісія», «коміс», «комиссия», «комис.» і ставить після нього цифру.
  • ПДВ — система читає призначення платежу, шукає слово «ПДВ», «НДС» і вставляє значення після нього.

Другий сценарій — користувач має можливість завантажити платіжні доручення через файл завантаження. Система дозволяє завантажити виписку за вибраний період (1 день, місяць, будь-який інший проміжок часу). Під час завантаження файлу система перевіряє платіжки на унікальність за параметрами «дата», «номер», «сума» і не дасть завантажити платіжні інструкції, що вже є в базі. 

Для цього користувач має натиснути кнопку . Далі відкривається вікно, де користувач вибирає рахунок і об’єкт білінгу, а також додає файл.

Третій сценарій — користувач має можливість рознести банківську виписку вручну: створити кожне платіжне доручення і заповнити його. Використовується зокрема під час внесення початкових залишків на рахунку.

У процесі внесення початкових залишків потрібно натиснути кнопку і заповнити платіжну інструкцію.

Компанія — вибирається з зовнішнього довідника «Наші компанії».

Об’єкт білінгу — вибирається з внутрішнього довідника «Об’єкти білінгу».

Рахунок — IBAN, за яким пройшли платежі. Автоматично встановлюється основний IBAN компанії, але його можна змінити.

Тип операції — вибирається з внутрішнього довідника компанії «Шаблон проводок».

Вид операцій («Надходження», «Витрати») — заповнюється автоматично залежно від того, надходження це коштів чи списання з рахунку. Якщо мова йде про переказ між власними рахунками компанії, треба відмітити . Це важливо для коректного формування звіту cash-flow.

Номер платіжного доручення — заповнюється вручну.

Дата валютування — вибирається з календаря.

Сума — вводиться вручну, число з двома знаками після знака розподілу. Увага: для всієї системи знаком розподілу є крапка.

Призначення платежу — заповнюється вручну, поле може бути пустим.

Сума ПДВ — заповнюється вручну, може бути пустим, необов’язкове поле.

Комісія за еквайринг — заповнюється вручну, може бути пустим, необов’язкове поле.

Контрагент — підтягується з довідника контрагентів, пошук здійснюється за назвою чи кодом ЄДРПОУ.

Договір — основний договір про співпрацю підтягнеться автоматично під час вибору відповідного контрагента. Користувач може обрати інший договір з цим контрагентом.

Стаття руху коштів — прив’язана до договору стаття руху коштів підтягнеться автоматично. За бажанням користувач може замінити її на іншу з довідника «Стаття руху коштів».

Статуси платіжної інструкції — залежить від типу операцій. Тип операцій не тільки містить шаблон бухгалтерської проводки, що має показуватися на основі платіжки, а й відповідає за звірку платежів з транзакціями.

  • Без функції (сірий колір) — система не проводить перевірку за цими платежами.
  • Перевірено (зелений колір) — система звірила платіжне доручення з транзакцією чи транзакціями або самостійно створила транзакції на основі платіжної інструкції.
  • Помилка (червоний колір) — тип операції передбачає функцію звірки чи створення транзакцій, але операція не була здійснена.

Чому виникають помилки? 

billing.portmone інтегрований з «Приватом» і системою Portmone. Коли клієнти платять, у білінг надходять нотифікації, на основі яких створюється документ «Транзакція». Транзакція — це клієнтська оплата, що містить більш розширений набір параметрів. Крім суми та часу платежу в ній вказується, за яким ОР, за які послуги та які суми сплатив клієнт. Кошти надходять одним платіжним дорученням за добу (це відбувається на наступний робочий день після оплати клієнта). Система звіряє платіжну інструкцію з набором транзакцій та переводить їх у статус «Перевірено». 

Якщо мешканець сплачує А2А (з рахунка на рахунок) і коректно вказує у призначенні ключові слова, які можна налаштовувати окремо для кожного кабінету (ОР, квартира, договір тощо), то система самостійно читає призначення платежу і створить транзакцію.

Але якщо мешканець не вказав жодних параметрів, платіжка висітиме в помилкових. Бухгалтер може рознести її вручну, наприклад, за ПІБ мешканця, знайти ОР і вказати його в призначенні платіжної інструкції.

У таблиці «Банківські виписки» можна сортувати платіжні інструкції за датою і сумою. Список платіжних інструкцій можна вивантажити в Excel, а також фільтрувати їх за компанією, рахунком, контрагентом, типом і видом операцій, сумою, статусом та номером.

Увага! Платіжна інструкція містить додатковий функціонал, що був допрацьований за зверненням користувача, — рознесення однієї платіжної інструкції на декілька ОР вручну. Використовується, коли мешканець має декілька приміщень і сплачує за всі однією транзакцією. Для цього використовується перемикач «Рознести платіж на декілька ОР/договорів»: після її активації відкриється таблиця, де бухгалтер може вручну вказати ОР і суми. Система перевірить, щоб сума внесених даних збігалася з сумою платіжної інструкції, та сформує за ними транзакції.

Для перевірки можна перейти до пов’язаних транзакцій з кожної платіжної інструкції, натиснувши відповідну кнопку.

Поділитися в месенджерах
Залишилися запитання? Зверніться до служби підтримки