Створення рахунків

Розділ «Нарахування» призначений для створення рахунків на регулярній основі за певними правилами, які можна налаштовувати.

За кожним обліковим документом (ОР, договором тощо) створюється один рахунок, в якому вказуються заборгованості за підключеними статтями станом на конкретний період.

Зверніть увагу: для ОР числові дані в полі «База нарахувань» можуть бути постійними (наприклад, площа приміщення або кількість мешканців). Для виставлення заборгованості згідно з наданими показниками лічильників у розділі «Індивідуальні лічильники» параметр «кількість» розраховуватиметься на кожен місяць окремо.

Щоб створити рахунки, варто відкрити розділ «Нарахування»:

Щоб створити рахунки, користувач має натиснути кнопку «Сформувати», але попередньо:

  1. вибрати  період,  за який створюються рахунки — саме за ним перевіряється стаття нарахувань. Якщо період у календарі статті нарахувань збігається з вибраним, здійснюється нарахування;
  2. вибрати дату проведення нарахування. Це дата, під якою нарахування записується в базі даних. Станом на цю дату система формує проводки. Також станом на цю дату відстежується тариф;
  3. вибрати тип операцій з довідника типів операцій, за яким буде сформовано проводку в журналі проводок;
  4. вибирати період з дати по дату. Згідно з цими даними система рахує у квитанції заборгованість на початок і кінець періоду та підсумовує всі оплати за часовий проміжок між цими датами включно. 

Користувач має можливість створити квитанції по всіх об’єктах білінгу відразу -фільтр і верхньому хедері всі об’єкти білінгу, або по вибраному одному або декілька об’єктам білінгу. -вказати в фільтрі по яким.

За допомогою фільтра у хедері користувач має можливість створити рахунки за всіма об’єктами білінгу відразу, вибрати один або декілька з них.

Система створює рахунки за правилами, сформованими в облікових документах, і це займає деякий час. Процес продовжується навіть у тому разі, якщо користувач вийшов з кабінету. Прогрес показується в сайдбарі.

Коли рахунки будуть створені, користувач може перевірити їх візуально в таблиці або відразу надіслати на email власникам активних договорів за ОР.

Якщо власник є юридичною особою, користувач може надіслати рахунки в цю систему для подальшого підписання і відправлення контрагенту. Для цього варто натиснути «Вибрати все» і кнопку «Вчасно» (система відправить у цей сервіс лише рахунки юридичних осіб).

Щоб завантажити список рахунків, варто натиснути кнопку «Експорт».

Важливо: поточне пакетне завантаження рахунків у PDF нарізає по 100 рахунків в 1 файл. Для цього встановіть режим «100 рядків» на сторінці, виділіть усі рахунки та натисніть кнопку «Завантажити в PDF». Потім перейдіть на іншу сторінку і знову натисніть «Завантажити в PDF». У наступних оновленнях ми випустимо функціонал, що завантажуватиме по 5 тис. рахунків одним файлом.

Якщо користувач знайшов помилку у рахунку або отримав дані для уточнення, він може перейти в карту особового рахунку, виправити дані та потім натиснути кнопку , що оновить розрахунок за конкретним ОР.

Також користувач може пакетно оновити розрахунок заборгованості в розділі «Таблиця». Оновлення інформації відбувається в поточних рахунках без створення нових. Наприклад, якщо змінився тариф, виникла необхідність масово додати ще одну послугу або показники лічильників введені неправильно, бухгалтер може змінити кількісні дані в цьому періоді.

Платіжний документ може містити дані щодо декількох послуг, кошти за якими потрібно отримати на різні рахунки.

Зверніть увагу: QR перенаправляє платника на оплату рахунка на сайті www.portmone.com.ua, лише якщо рахунки були виставлені в платіжні сервіси.

Сформований рахунок має статус «Створений». Інформацію в такому рахунку можна оновити. Натиснувши кнопку з зображенням олівця, користувач має можливість збільшити чи зменшити суму за конкретною статтею, вказавши причину коригування в pop-up.

Користувач може надіслати рахунок на email власникові договору за ОР або іншій особі, а також відправити квитанцію на друк, завантаживши її у форматі PDF.

Перевіривши рахунки, користувач вивантажує їх у системи Portmone і Приват, натиснувши кнопку «Закрити період». Після цього рахунки переходять у статус «Виставлені» та користувач не зможе коригувати нарахування за цей період.

Система Portmone є багатоканальною та вивантажує рахунки:

  • на сайт www.portmone.com.ua і в мобільний застосунок мешканця;
  • в мобільні застосунки більше ніж 30 банків («ПриватБанк», monobank, «Ощадбанк», «Райффайзен Банк», Sense Bank, «Укрсиббанк», «ОТП Банк», «Креді Агріколь Банк», ПУМБ, «Кредобанк», «ТАСКОМБАНК» тощо), і цей список постійно поповнюється;
  • у канали терміналів EasyPay та «Сіті 24» (подивіться, які термінали знаходяться біля вашого будинку, і повідомте про це менеджерові Portmone. Термінали під’єднуються після подання заявки).

Тож, коли всі партнери Portmone отримали рахунки у свої системи, замінити інформацію в них досить важко. Уважно перевіряйте дані перед закриттям періоду! Якщо ви знайшли суттєву помилку, і хочете виставити рахунки заново, зв’яжіться з менеджером Portmone.

Друкована форма рахунка має два формати: стандартний та комунальний. Формат за замовчуванням обирається в розділі «Шаблони налаштувань» базово і може індивідуально коригуватися в картці ОР. Там же можна налаштувати вигляд рахунку: вибрати реквізити, що виводитимуться, а також колонки, з яких складатиметься таблиця.

Наприклад, рахунки, що друкуються для мешканців, можуть мати наступний вигляд:

Рахунки для юридичних осіб зберігатимуться в стандартному форматі:

Усі ці параметри користувач може налаштувати у вкладці «Рахунки» розділу «Шаблони налаштувань».

Переглянути історію за конкретним ОР можна просто з картки рахунка, натиснувши кнопку.

.

Таб «Нарахування» показує нарахування та оплати, проведені за ОР/договором впродовж останнього року. Також білер може сформувати акт звірки за ОР/договором за вибраний період, завантажити його в Excel або надіслати на пошту власникові.

Зверніть увагу: акт звірки формується з дати початку обліку, яку білер вказав під час реєстрації. Система не може надати дані за період, розрахунки за яким не велися в системі.

Акт звірки має 3 закладки:

  • зведену оборотку, що містить дані про нарахування, оплати та заборгованість станом на кінець кожного місяця вибраного періоду;
  • деталізовані оплати за вказаний період;
  • деталізовані нарахування за вибраний період.

Окремо зазначимо таб «Пільга, знижка», що дозволяє налаштувати особливі тарифи, знижки та пільги за стандартними статтями нарахувань для конкретних власників приміщень.

Для цього в розділі «Довідники/Технічні довідники» у табі «Пільга, знижка» внесіть пільги та їхній розмір (він може бути фіксованим або надаватися у вигляді % від суми нарахування).

Білер може налаштувати звернення з типом пільги, що дає можливість мешканцям подати необхідні документи для застосування знижки через власний кабінет. Документи знаходитимуться в хмарному сховищі білінгу під кожним особовим рахунком.

На підставі звернення мешканця і відповідних підтверджувальних документів користувач може налаштувати пільгу для цього ОР, натиснувши кнопку +. Для цього потрібно вибрати статтю нарахування, до якої застосовуватиметься пільга, її назву і розмір із довідника, а також термін дії та підставу.

Коли термін дії пільги спливе, система автоматично її деактивує та припинить враховувати під час здійснення нарахувань.

Поділитися в месенджерах
Залишилися запитання? Зверніться до служби підтримки