Рекурентні платежі

Рекуррентные платежи

Чи траплялося вам «зависнути» біля платіжного термінала, намагаючись пригадати номер особового рахунку? Або відстояти чергу в банку та зрозуміти, що квитанції з реквізитами залишилися в іншій сумці? На щастя, є простий спосіб уникнути цих неприємних моментів. З цієї статті ви дізнаєтеся, що таке рекурентні платежі, як працює система настроюваних переказів і наскільки вона корисна побутовим споживачам і бізнесу.

Рекурентний платіж: що це таке

Кількість фінансових зобов’язань зростає за експонентою. Потрібно заплатити за інтернет та поповнити мобільні телефони, внести квартплату, не забути про абонементи в тренажерний зал, погасити кредит. І це тільки мала частина. Ще є сервіси потокового відео та музики, оновлюване програмне забезпечення, хостинг сайтів, хмарні послуги.

У цьому випадку на допомогу прийдуть рекурентні платежі — регулярне автоматичне списання коштів з картки клієнта за чітким графіком. Їхня головна перевага — в автоматизації платіжного циклу.

Залежно від налаштувань, оплати здійснюються щодня, щотижня, раз на десять днів, місяць, квартал або рік.

Щоб схема запрацювала, достатньо один раз зазначити:

  • періодичність відрахувань;
  • дані одержувача та відправника.

Система автоматично запам’ятає шаблон, присвоївши персональний ідентифікатор. Наступного разу потрібна сума спишеться автоматично, позбавивши відправника головного болю та штрафу за прострочення.

Як працювати з рекурентними платежами

Рекурентний платіж — це універсальна модель розрахунків за фінансовими зобов’язаннями.

Її принцип дії:

  1. покупець дозволяє продавцеві автоматично знімати кошти зі свого рахунку;
  2. гроші, що списуються, — це оплата за товари або послуги, що надаються покупцю на регулярній основі;
  3. списання відбувається кілька разів поспіль через задані проміжки часу.

Покупець має бути зареєстрований у системі продавця, добровільно вказавши реквізити платіжної картки. Сторона, що приймає платіж, повинна мати офіційний рахунок і згоду клієнта на автосписання.

Розглянемо алгоритм роботи рекурентних платежів.

  1. Цикл починається з реєстрації на сайті продавця. Точніше, з моменту, коли клієнт натискає кнопку «Купити». У процесі оформлення замовлення він вводить дані в платіжну форму. Як правило, це реквізити платіжної або кредитної банківської картки, номер електронного гаманця та телефону. На цьому моменті більшість онлайн-сервісів пропонують зберегти дані покупця та активувати регулярний платіж. Ознайомившись з інформацією в призначеній для користувача угоді, клієнт надає дозвіл або відхиляє пропозицію.
  2. Якщо клієнт схвалює регулярний платіж, через задані в налаштуваннях часові інтервали з його картки або рахунку почне автоматично відніматися фіксована сума. Система здійснює запит на списання коштів за раніше збереженими реквізитами без участі власника рахунку або картки.
  3. Перерахування триває до закінчення терміну підписки. За фактом кожного списання клієнт отримує SMS, або ж повідомлення на електронну пошту чи в месенджер.
  4. У будь-який момент дозвіл на автоплатіж може бути відкликаний. Деактивувати функцію можна в персональному кабінеті або через контактну форму на сайті продавця, за телефоном, у зверненні на email або в месенджері.

Здійснюючи першу оплату, покупець автоматично погоджується з умовами оферти, навіть якщо не прочитав договір.

Переваги рекурентних платежів для бізнесу та клієнтів

Для бізнесу

Першою чергою, підписка вигідна для бізнесу. Ця бізнес-модель збільшує прибуток компанії та підвищує цінність клієнтів завдяки незавершеному циклу продажів. Налаштувавши рекурентний платіж, клієнт стає організованішим і лояльнішим.

Автоматизація повторюваних продажів — економія на обслуговуванні фінансових операцій. Компанія знімає з себе частину обов’язків, пов’язаних з виставленням рахунків і контролем оплати, за винятком комунікації з VIP-клієнтами та розв’язання нетипових проблем.

  • Для бізнесу, що практикує абонементи та підписку, автоматичні списання — це можливість обліку та планування. Охоронні служби, спортивні та фітнес-центри можуть скласти список клієнтів, що оформили регулярні платежі, а також розрахувати плановий прибуток.
  • Ще одна перевага автоматичних списань — дроблення платежу. Це перевірений маркетинговий захід, що базується на візуальному зменшенні суми оплати. Загальна вартість для клієнта не змінюється. Але, подрібнивши ціну без участі банку, продавець залучає покупців, яким складно одномоментно розлучитися з великою сумою.
  • Рекурентна модель відмінно працює для збирання пожертв. Клієнт, який щомісяця жертвує лише одну гривню, не відчуває фінансового навантаження. А для благодійного фонду сукупна сума невеликих регулярних пожертвувань часто перевищує «гучні» разові внески.

Для клієнтів

На перший погляд, для клієнтів усе гранично просто. Потрібно лише поставити галочку на ігровому порталі, сайті онлайн-кінотеатру, хостинг-провайдера, мобільного оператора та ще в парі десятків персональних кабінетів.

Проблеми починаються, коли клієнт отримує повідомлення про списання з його картки, але не може згадати, за що.

Цю проблему відмінно вирішують спеціалізовані онлайн-сервіси оплати. Налаштувавши автоплатіж у Portmone, користувач отримує такі переваги:

  • виключає помилки під час заповнення платіжних форм;
  • заощаджує час;
  • у будь-який час бачить усі зроблені перекази;
  • може додати підписку або відмовитися від автооплати.

«Портмоне» — це гарантія безпечної транзакції та впевненість, що кошти дійдуть до адресата.

Як налаштувати рекурентні платежі в Portmone

Бізнесу

Впровадження моделі рекурентної оплати товарів і послуг — завдання, що вирішується в пару кліків:

  1. виберіть платформу, що спеціалізується на автоматизації платежів, наприклад, portmone.com.ua. Пройдіть нескладну процедуру реєстрації на сайті;
  2. налаштуйте зовнішній вигляд сторінки в особистому кабінеті, перейшовши у вкладку «Налаштування» — «Брендування». Встановіть стиль сторінки, логотип бренду, колірну схему, колір кнопок та іконок, формат вводу та інші параметри;
  3. створіть рекомендації для клієнтів;
  4. встановіть базові елементи транзакції: дату початку, частоту виставлення рахунків, термін дії;
  5. активуйте систему перерахувань і отримуйте кошти на рахунок у банку.
  6. виставляйте рахунки та переглядайте замовлення в особистому кабінеті. Система формує звіти та статистику, з якої можна дізнатися загальну кількість транзакцій, зокрема успішних, середній чек, суму обороту та відсоток конверсії. Інформація представлена у вигляді таблиць і графіків з розбивкою по часових періодах;
  7. виберіть для свого сайту зручний спосіб підключення платежів. Наприклад, за допомогою готового API-коду. Або налаштуйте приймання платежів у корпоративному Android чи iOS додатку. Спробуйте встановити на свій сайт платіжний модуль для CMS-системи від «Портмоне»;
  8. отримайте цілодобову підтримку з питань самостійного налаштування автоматичної оплати регулярних рахунків клієнтами вашої компанії.
Продумайте систему зберігання конфіденційної інформації з урахуванням безпеки платежів.

Клієнтам

Налагоджена функція автоматичного платежу — це вчасно та точно проведені розрахунки, що не потребують вашої участі. Сервіс зробить усе без нагадувань, повідомивши клієнта про проведену оплату.

  1. Насамперед потрібно зареєструватися на сайті portmone.com.ua, придумати логін і пароль, вказати та підтвердити адресу електронної пошти.
  2. Призначити автоплатіж можна на вже наявний або новий шаблон.
  3. Для готового шаблону потрібно уточнити тип послуги: нагадування або автоплатіж. Виберіть періодичність перерахувань, виставте суму, а також дату наступного списання та завершення автопереказів. Перевірте правильність реквізитів платіжної картки та натисніть кнопку «Створити автоплатіж».
  4. Якщо створюється новий шаблон, потрібно трохи більше кроків. Спочатку вибирається тип операції. Потім — постачальник послуг. Вводяться персональні дані. Після збереження реквізитів на сторінці «Мої баланси та рахунки» потрібно відзначити створений шаблон і в налаштуваннях (три крапки праворуч від назви шаблону) вибрати «Налаштувати автоплатіж».

Незареєстровані клієнти можуть поповнити мобільні телефони, переказати гроші на картку, заплатити за комуналку, інтернет, оформити страховку та багато іншого.

Але функція створення шаблонів і збереження платіжної інформації доступна тільки для зареєстрованих користувачів.

У сервісі «Портмоне» можна оплачувати послуги картками, підключеними до платіжних систем Visa/Mastercard. Також можна розплачуватися за допомогою НПС «ПРОСТІР». Єдина умова, що пред’являється до картки, — позитивний баланс.

Як налаштувати рекурентні платежі в Portmone

  1. Увійти в «Особистий кабінет» і перейти у вкладку «Регулярні платежі».
  2. Регулярні платежі бувають фіксованими та змінними. До перших належать абонемент у басейн, підписка на онлайн-TV та інші оплати, під час проведення яких стягується одна і та ж сума. Другі — оплати, ціна в яких змінюється: наприклад, рахунки за електрику та інші комунальні платежі.
  3. У разі підключення регулярних платежів зручно використовувати шаблони. У них вказуються назви автоплатежів, суми, дати наступних списань, реквізити банківської картки, з якої зніматимуться кошти.
  4. Для змінних платежів краще використовувати нагадування. У шаблоні вказується очікувана сума, призначення платежу та дата нагадування, але банківська картка не прикріплюється. У зазначений день клієнтові прийде повідомлення, він зможе відразу ж внести потрібну суму та сплатити рахунок.

Як відключити рекурентні платежі в Portmone

Незалежно від причини, користувач може в будь-який час відмовитися від автоматичних списань.

Це робиться в пару кліків:

  1. Потрібно авторизуватися на сайті Portmone, зайти в особистий кабінет і перейти на вкладку «Мої баланси та рахунки».
  2. Відзначити галочкою потрібний шаблон.
  3. У налаштуваннях шаблону (3 крапки праворуч від назви шаблону та дати останнього переказу) скасувати автоплатіж або нагадування.

У разі скасування рекурентного платежу відключається тільки автоматична оплата, при цьому сам шаблон зберігається.

Поради: як убезпечити свої платежі

Головне правило електронної комерції — увага до деталей. Дотримання простих правил безпеки гарантує успіх платіжної операції, збереже кошти на картковому рахунку та мільйони нервових клітин.

  1. Довіряйте перевіреним сервісам онлайн-платежів. Платіжні шлюзи таких сайтів надійно зберігають і захищають інформацію, надану клієнтами. У їхньому арсеналі — безліч ефективних методів захисту від шахрайства, наприклад, токенізація.
  2. Заведіть спеціальну картку для покупок і розрахунків через інтернет. Встановіть ліміти та не переказуйте на цю картку більше грошей, ніж потрібно для погашення обов’язкових платежів.
  3. Зберігайте квитанції та електронні листи з підтвердженням успішних транзакцій до закінчення терміну підписки.

Рекурентні платежі — зручна платіжна модель для клієнтів і бізнесу. Система економить час і усуває проблеми та помилки, що трапляються під час ручного введення реквізитів.

Сервіс автоплатежів підійде:

  • житлово-комунальним організаціям;
  • підписним сервісам — відео, TV, музичним, новинним;
  • телекомунікаційним і мережевим операторам;
  • організаторам навчальних онлайн-курсів;
  • техпідтримці будь-яких продуктів;
  • розробникам ПЗ з платними оновленнями;
  • ритейлерам витратних матеріалів;
  • спортивно-розважальним центрам.

Налаштовуючи автоплатежі в Portmone, користувачі перекладають на систему відповідальність за своєчасність виплат. Регулярний платіж здійснюється без особистої участі користувача. Послуга економить час і нерви. Це зручно, просто та безпечно.

Рекомендовані статті

Золотий призер в номінації «Кращий сервіс онлайн-платежів» в 2016-2021 роках за версією PaySpace Magazine Awards

Portmone.com - перша компанія в Україні, яка пройшла міжнародний аудит безпеки по стандарту PCI DSS і отримала відповідний сертифікат від компанії SRC