Portmone Блог Статтi Корисна інформація Що робити, якщо зажувало картку в банкоматі

Що робити, якщо зажувало картку в банкоматі

Знайома ситуація: ви стоїте біля банкомата в очікуванні своєї банківської картки, але… агрегат із незрозумілих причин «зависає» і навідріз відмовляється її віддавати. І звичайно, це відбувається в найнезручніший момент! Відставити паніку: експерти Portmone підкажуть, куди дзвонити, якщо застрягла картка в банкоматі, та як оперативно розв’язати проблему.

Що робити, якщо банкомат вашого банку зажував картку

Якщо йдеться про банкомат вашого банку, процедура повернення відбудеться максимально просто та швидко. У цій ситуації слід зробити наступне:

  1. Зателефонуйте за номером гарячої лінії банку, що випустив картку, і повідомте менеджерові про те, що сталося. Вам потрібно знати номер картки та назвати свої дані. Для перевірки вашої особи передбачено контрольне питання, котре визначається під час отримання картки. Після того, як співробітник банку переконається, що розмовляє з власником платіжного засобу, він розповість, як діяти далі. Швидше за все, вам доведеться відвідати відділення банку та написати заяву на повернення картки. Вона буде вилучена з банкомата під час інкасації.
  2. Заблокуйте картку. Це рекомендований крок, якщо банкомат зажував картку через несправність. Важливо, щоб вашими грошима не скористалися сторонні.
  3. Під час дзвінка на гарячу лінію дізнайтеся, як отримати додаткову картку. Вона прикріплюється до рахунку, де зберігаються ваші гроші. Іноді випуск додаткової картки відбувається швидше, ніж процес повернення старої.

Що робити, якщо банкомат іншого банку зажував картку

Такі ситуації відбуваються рідше. Використовуючи під час зняття готівки апарати інших банків, покупець у більшості випадків платить додаткову комісію.

Використовуємо як приклад ситуацію, коли зажувало картку в банкоматі «ПриватБанку». Процедура вилучення картки аналогічна незалежно від назви кредитно-фінансової організації:

  1. Зателефонуйте на гарячу лінію банку, що обслуговує банкомат (у нашому випадку — «ПриватБанку»). Контакти можна знайти на екрані пристрою. Розкажіть про проблему та дізнайтеся, як повернути картку.
  2. Зверніться до банку, що випустив картку. Для підтвердження права володіння платіжним засобом вам доведеться пред’явити документи. Дізнайтеся, де і коли можна отримати підтверджувальний лист.
  3. Заблокуйте картку. Якщо застрягла картка в банкоматі «ПриватБанку» або будь-якої іншої фінансової організації, цей крок є обов’язковим.
  4. Процедура повернення картки з «чужого» банкомату може затягнутися. Радимо замовити у своєму банку випуск додаткового платіжного засобу.

Як заблокувати банківську картку

Власник картки може ініціювати її блокування у різний спосіб:

  • дзвінок на гарячу лінію банку. Номер телефону для екстреного зв’язку можна знайти на моніторі банкомату або ж на сайті. Зазвичай банківські установи застосовують автовідповідач. Клієнту потрібно скористатися голосовими покроковими інструкціями блокування картки.

Якщо сумніваєтеся у правильності виконуваних дій, дочекайтеся зв’язку з оператором. Під час розмови вам потрібно буде надати особисті дані та інформацію про картку, а також відповісти на контрольне запитання;

  • якщо картка застрягла у банкоматі, її можна заблокувати через мобільний додаток. Потрібно зайти в особистий кабінет, вибрати відповідну опцію та підтвердити блокування;
  • за допомогою SMS. Потрібно надіслати на номер гарячої лінії банку кодове слово. Така опція є не в усіх фінансових компаніях;
  • якщо зажувало картку в банкоматі або терміналі, що встановлений у відділенні банку, зверніться до менеджера. При цьому потрібно надати паспорт або інший документ, що підтверджує вашу особу.

Після блокування картки слід звернутися до банку та отримати нову. Вона прикріплюється до старого рахунку, на якому зберігаються ваші гроші.

З яких причин банкомат може зажувати картку

Існує кілька причин, з яких банкомат може залишити банківську картку «у себе»:

  • Користувач тричі вводить неправильний PIN-код. Блокуючи видачу картки, банк запобігає несанкціонованому зняттю готівки та використанню вкрадених платіжних засобів;
  • після завершення операції власник забув забрати картку. Якщо після закінчення встановленого терміну картка залишається в банкоматі, апарат відправляє її до спеціального сховища, що знаходиться всередині. Такий захід безпеки захищає картку клієнта від використання сторонніми людьми;
  • технічні неполадки банкомату та збої в роботі системи;
  • закінчення терміну використання або блокування картки;
  • електромагнітні чи механічні пошкодження на пластику.

Додаткові рекомендації

Ви можете уникнути клопоту, пов’язаного зі «з’їденою» банкоматом карткою, та прискорити процедуру її повернення. Скористайтеся цими рекомендаціями:

  • стежте за терміном дії картки. Якщо він закінчується, зверніться до банку та замовте нову;
  • не користуйтесь банкоматом, якщо виникли підозри щодо наявності несправностей;
  • замовте кілька карток. Їх можна прив’язати до одного чи різних рахунків;
  • внесіть у список контактів на телефоні номер гарячої лінії банку. Якщо зажувало картку в банкоматі, вам не доведеться довго шукати номер, а це значно прискорить процес блокування рахунку та повернення платіжного засобу.

І ще одна порада: мінімізуйте використання готівки. Тим більше у сучасному світі операції з «реальними» паперовими грошима втрачають свою актуальність. Не забувайте, що власникам банківських карток і смартфонів з NFC-модулем доступна опція безконтактної оплати. Якщо ж ви хочете переказати кошти з картки на картку, сплатити товари або комуналку, поповнити баланс мобільного, купити квиток на транспорт або здійснити інші онлайн-операції — скористайтеся послугами сервісу «Портмоне». Заощаджуйте час і кошти, здійснюючи платежі у два кліки!

Рекомендовані статті

Золотий призер в номінації «Кращий сервіс онлайн-платежів» в 2016-2021 роках за версією PaySpace Magazine Awards

Portmone.com - перша компанія в Україні, яка пройшла міжнародний аудит безпеки по стандарту PCI DSS і отримала відповідний сертифікат від компанії SRC