Реформа автострахування в Україні

Реформа автострахування в Україні
Stanislav Shulga
Stanislav Shulga
47

21 травня нинішнього року український парламент прийняв у другому читанні законопроєкт № 8300, що передбачає внесення змін до регулювання цивільноправової відповідальності власників колісних засобів. Ключовими моментами нововведень є збільшення страхових сум за полісами ОСЦПВ, розширення застосування європротоколу і зменшення строків здійснення виплат.

Закон про страхування автотранспорту підписаний Президентом 17 червня. Проте його норми набудуть чинності з початку 2025 року. За словами авторів проєкту, документ має підвищити дієвість автоцивілки

Що зміниться згідно з новим законом про ОСЦПВ 

Нещодавно прийнятий нормативно-правовий акт у сфері автострахування покликаний замінити закон про автоцивілку, що діяв з 2005 року. Запровадження реформи, зокрема, передбачає:

  • поступове збільшення сум страхових виплат за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю, а також майну постраждалих у ДТП;
  • застосування розрахунків компенсації без урахування зносу на основі витрат, необхідних для відновлення роботи ТЗ;
  • пряме врегулювання ситуації у випадках, якщо збитки завдані лише автотранспорту. Тобто потерпілий матиме змогу звернутися по виплату безпосередньо до своєї СК;
  • поширення страхового покриття на пасажирів постраждалої автівки;
  • скорочення терміну розгляду заяви на виплату з 90 до 60 днів;
  • спрощення процедури гарантованих виплат за страховиків, що збанкрутіли.

Поки Закон не вступив у дію, в Україні продовжують застосовуватися старі норми. Купити автоцивілку онлайн власники транспортних засобів завжди можуть за допомогою Portmone. На нашому сайті ви можете підібрати найвигіднішу пропозицію та оформити поліс, виконавши вказівки покрокової інструкції.

Збільшення розмірів страхових сум

Нагадаємо, що станом на сьогодні діють наступні правила:

  • максимальний розмір компенсації в разі заподіяння шкоди життю та здоров’ю людей під час аварії становить 320 тис. грн на одну особу (незалежно від їхньої кількості);
  • сума відшкодування майнових збитків — 160 тис. на одного потерпілого, проте загалом не більше ніж 800 тис. грн.

Упродовж 2 років з моменту введення в дію нового закону планується збільшити виплати до:

  • 1 млн грн на одну людину, 20 млн — на всіх постраждалих, якщо заподіяна шкода життю і здоров’ю;
  • 2 млн грн у цілому на один страховий випадок — у разі спричинення збитків майну.

Очікується, що через 4 роки після вступу нашої держави до Євросоюзу страхові виплати зростуть до 52 млн/258 млн і 52 млн грн відповідно.

Штраф за відсутність автоцивілки

Страхування цивільноправової відповідальності власників колісних засобів в Україні є обов’язковим. За пересування без ОСЦПВ для водіїв передбачений штраф. За новими правилами перевірка наявності поліса здійснюватиметься Нацполіцією (зокрема, шляхом автофіксації), прикордонною службою та «Укртрансбезпекою». Якою буде сума штрафних санкцій, поки невідомо. 

Сьогодні відсутність поліса автоцивілки обійдеться автовласникові у 425 грн, у разі його несплати протягом 15 днів — 850 грн.

Купувати поліс ОСЦПВ не потрібно:

  • інвалідам війни;
  • учасникам бойових дій;
  • людям з інвалідністю I групи та особам, котрі керують їхнім автотранспортом.

За ці категорії водіїв збитки відшкодовує МТСБУ. 
Наявність страхового поліса не тільки гарантує дотримання закону, а й забезпечує фінансовий захист потенційного винуватця ДТП. Нагадаємо, що ОСЦПВ діє лише на території України, для виїзду за кордон потрібен окремий поліс. Купити Зелену карту на авто, так само як і звичайну автоцивілку, ви можете на сайті або в мобільному застосунку «Портмоне».

Сподобалась стаття? Оцініть, будь ласка. Автору буде приємно 😌
Та поділіться в месенджерах
Коментарі