Як повернути помилково перераховані кошти

Як повернути помилково перераховані кошти
Stanislav Shulga
Stanislav Shulga
72

Карткові P2P-перекази — популярний та безпечний спосіб надсилання коштів рідним і близьким, а також розрахунків між фізичними особами за певний товар чи послугу. Втім, ніхто не застрахований від неуважності та неправильного введення номера картки. Крім того, він може бути затертий або написаний іншою людиною з помилкою.

Що робити, якщо гроші були надіслані не тому адресатові? Чи можна скасувати транзакцію в такому випадку? Відповіді на ці запитання ви знайдете у нашому матеріалі. Розповімо в деталях про порядок і термін повернення помилково перерахованих коштів, а також про шанси отримати назад відправлену суму.

Процедура повернення помилково перерахованих коштів

Переказ грошей не тому отримувачеві може бути здійснений як з вини банку, так і через помилку відправника або людини, котра надала йому неправильний номер картки. У першому випадку — а в реальному житті таке трапляється вкрай рідко — фінансова установа зобов’язана самостійно і в максимально короткий строк організувати переспрямування коштів потрібному адресатові, компенсувати комісію і сплатити пеню за кожен день очікування ним платежу.

У другому випадку можливі дві ситуації.

  • Відправник ввів номер картки, якого не існує. У цьому разі причин для хвилювання немає. Адже за відсутності вказаного номера платіж відхиляється. Сума тимчасово блокується банком-емітентом, а потім повертається на рахунок платника. Строк зарахування коштів у кожної фінустанови індивідуальний, цю інформацію варто уточнити, звернувшись до служби підтримки.
  • Вказаний помилково номер існує. Що робити, якщо скинув гроші не на ту карту та їх найімовірніше отримає незнайома людина? Якщо кошти ще не списалися з рахунку, негайно зателефонуйте в банк, в якому була випущена ваша картка. Працівник установи запропонує вам написати платіжне доручення в електронному чи паперовому вигляді. Оформлення такого документа допоможе розв’язати питання якомога швидше. Якщо гроші вже надійшли на рахунок клієнта, повернути їх буде набагато складніше.

У разі «успішного» надсилання коштів не тому адресатові відправник може звернутися до банку, в якому відкритий рахунок отримувача (фінустанова визначається за BIN — першими шістьма цифрами номера), повідомити про ситуацію та попросити розв’язати проблему. Як правило, банки не розголошують контакти клієнтів і самостійно звертаються до одержувачів помилково переказаних сум з проханням повернути їх платникові або переслати потрібному адресатові. 

Повернення або привласнення грошей — особиста справа того, хто їх одержав. Довести факт неправомірно отриманої вигоди в такому випадку можна хіба що через суд. Щоправда, ініціювати судовий розгляд доцільно лише в тому разі, якщо йдеться про велику суму. Повернення помилково перерахованих коштів фізичній особі вимагає чималих витрат і може розтягнутися на місяці.

Якщо гроші пересилалися за телефонним номером, і ви припуститися помилки в цифрі, спробуйте зв’язатися з отримувачем та домовитися про повернення платежу самостійно.

Порядок повернення коштів в Portmone

Нагадуємо, що швидкий переказ коштів з картки на картку онлайн доступний на сайті або в мобільному застосунку Portmone. Якщо певна сума була випадково відправлена не тій людині, скасувати транзакцію на нашому сервісі ви, на жаль, не зможете. Шляхів розв’язання проблеми може бути три:

  • зачекати повернення грошей — у разі вказання номера картки, якого не існує;
  • спробувати скасувати платіж у вашому банку — якщо гроші ще не списалися з рахунку;
  • звернутися до фінустанови, клієнтом якої є людина, котра отримала гроші помилково. 

Тобто процедура повернення коштів у разі здійснення P2P-переказу за допомогою Portmone така сама, як під час використання банківського застосунку. Втім, якщо мова йде про помилку під час розрахунку з комунальною компанією, уточніть можливість скасування транзакції в операторів служби підтримки Portmone. Зробити це можна лише у день здійснення переказу — в іншому випадку варто звернутися з квитанцією до адресата, що отримав кошти. У разі здійснення хибної оплати за довільними реквізитами у той же день надішліть лист-запит на електронну адресу [email protected].

Як не припуститися помилки під час переказів

Щоб уникнути помилок і пов’язаних з ними прикрих ситуацій, візьміть до уваги кілька корисних порад.

  • Уважно перевіряйте номер банківської картки отримувача під час заповнення реквізитів. За можливості копіюйте їх з повідомлення замість введення вручну.
  • Якщо пересилаєте кошти ФОПу чи юридичній особі за IBAN, перевірте прізвище або найменування компанії. Система банку часто показує таку інформацію.
  • Користуйтеся засобами ідентифікації отримувача. Якщо це можливо, обирайте в банківському застосунку переказ за номером телефона з вибором адресата в особистих контактах. До речі, в Portmone під час вибору транзакції за номером після його введення показується ім’я та перша літера прізвища адресата.
  • Зберігайте квитанції — вони знадобляться за необхідності розв’язання спірних питань.

Крім того, не радимо використовувати для грошових переказів сумнівні платіжні сервіси, що не дозволяють відстежувати отримувача і зберігати інформацію про здійснені операції. Шукаєте зручну і надійну платформу для онлайн-оплат? Обирайте Portmone.

Сподобалась стаття? Оцініть, будь ласка. Автору буде приємно 😌
Та поділіться в месенджерах